پرینتر سه بعدی و فناوری های گسترده
فرآیند چاپ کردن با پرینت سه بعدی در تجاری سازی پوشاک نیز مورد توجه قرار گرفته است. به عنوان مثال، وب سایت معروف Shapeways، که در آن مشتریان می توانند الگوهای بارگذاری شده توسط طراحان را انتخاب کرده و سفارش دهند، خدمات چاپ سه بعدی و ارسال محصولات پوشاک را ارائه می دهد. این شرکت متعهد به چاپ یک تکه لباس است. در واقع، ویکتوریا سیکرت با این سایت برای چاپ محصولات همکاری کرده است. در نمایشگاه چاپ سه بعدی در لندن در سال 2015، این شرکت یک لباس چاپ سه بعدی را روانه بازار کرد که به شکل یک توپ چاپ می شد و سپس با استفاده از شکل پذیری مواد با رنگ های متنوع تری باز می شد. این موارد کاربرد گسترده لباس های پرینت سه بعدی را ترویج می کند.
با توجه به محدودیت مواد اولیه، لباس های چاپ با پرینتر سه بعدی از نظر انعطاف پذیری و راحتی در مقایسه با لباس های سنتی شکاف خاصی دارند. با این حال، با تحقیق و توسعه مداوم مواد، پیشرفت های زیادی در زمینه ایجاد ساختارهای پارچه ای انعطاف پذیر و توسعه لباس های کاربردی و همچنین در زمینه منسوجات الکترونیکی حاصل شده است. علاوه بر این، ترکیب مواد هوشمند و فناوری چاپ سه بعدی فرصت ها و چالش های بیشتری را برای حوزه پوشاک فراهم می کند که توسعه لباس های هوشمند را ارتقا می دهد. اگرچه پرینت سه بعدی در زمینه پوشاک به کار گرفته شده است و دستاوردهایی به دست آورده است، بسیاری از مسائل علمی در مورد مواد اولیه مورد استفاده در فرآیند سه بعدی و در مورد فناوری سه بعدی مورد استفاده در لباس های هوشمند باید حل شود. علاوه بر این، ادبیات مرتبط در مورد کاربرد چاپ با پرینتر سه بعدی در زمینه پوشاک پراکنده است. بنابراین، به منظور ترویج توسعه چاپ سه بعدی در زمینه پوشاک، این مقاله به بررسی پیشرفت کاربردهای چاپ سه بعدی در لباس های سنتی و لباس های هوشمند از طریق دو فناوری چاپ سه بعدی بالغ که معمولاً در زمینه پوشاک استفاده می شود، می پردازد.
برچسب: پرینتر سه بعدی،